SnelStart Polaris

SnelStart Polaris is de veilige, alles-in-één software-oplossing. Een moderne, vertrouwde basis voor meer dan boekhouden. Werkt snel en eenvoudig in de cloud.

Polaris grote ster

Veiliger, sneller en efficiënter

De wereld verandert razendsnel. Als ondernemer wil je flexibel zijn en altijd en overal kunnen werken. Daarom wordt online samenwerken met je boekhouder of je team de standaard. Met SnelStart Polaris werk je sneller, veiliger en efficiënter in een moderne cloudomgeving.

  • Altijd en overal toegankelijk
    Werk samen met je boekhouder of team, waar je ook bent.
  • Snelheid en stabiliteit
    Werk zonder onderbrekingen en altijd met de nieuwste functies.
  • Optimale beveiliging
    Je gegevens zijn beschermd volgens de hoogste standaarden.
Edwin-Fatima-55
Fatima-39

Slim samenwerken
begint met een eigen licentie

Om met SnelStart Polaris te werken heb je persoonlijk toegang tot SnelStart nodig.  Je logt in via je eigen SnelStart-pakket, vanuit een online administratie die op je eigen naam staat. 

Stap over op een eigen licentie en ervaar het gemak van SnelStart Polaris. Zo werk je niet alleen slimmer, maar ook toekomstbestendig.

Vragen over SnelStart-pakketten

Ja, je hebt een ander SnelStart-pakket nodig om in te loggen in SnelStart Polaris, omdat je administratie online moet staan. In de pakketten Nota en Boek kun je een administratie niet online zetten.

In de onderstaande vragen vind je meer informatie over de verschillende pakketten van SnelStart. Je boekhouder kan je helpen om het pakket te kiezen wat het beste bij je past.

1. Bekijk de informatie over de verschillende pakketten in de onderstaande vragen en kies samen met je boekhouder het pakket wat het beste bij je past.

2. Zet de administratie uit Nota of Boek in SnelStart 12. In dit artikel lees je hoe je overstapt van een oude versie van SnelStart naar SnelStart 12. Vind je het lastig? Je kunt je boekhouder vragen om je hierbij te helpen.

 3. Je moet vervolgens zelf het nieuwe abonnement instellen. Dat doe je in de 'mijn SnelStart' omgeving op de website www.snelstart.nl. Ga naar www.snelstart en log in via de knop Inloggen rechtsboven op de site.

4.  Kies voor de optie ‘’mijn SnelStart’’ en vul je gegevens in (gebruikersnaam en wachtwoord).

5. Onder de tegel Abonnement kies je vervolgens het gewenste pakket. In dit artikel lees je meer over het overstappen naar een ander abonnement.

Voor iedere ondernemer heeft SnelStart een passend pakket beschikbaar. Hier vergelijk je de kosten en alle mogelijkheden die de diverse pakketten bieden.

Je boekhouder of accountant kan je helpen om het pakket te kiezen wat het beste bij jou en je manier van ondernemen past.

Wil je snel bepalen welk pakket het beste bij je past? Bekijk dan deze handige keuzehulp. 

Je kunt alleen inloggen in SnelStart Polaris via een eigen online administratie.

Doe je verder liever niets aan je administratie? Dan biedt het SnelStart-pakket inOrde een hoop voordelen.

Samen met je boekhouder of accountant bepalen hoe je werkt
Met inOrde kun je inloggen in SnelStart Polaris. Daarnaast werk je met inOrde eenvoudig online samen met je boekhouder zonder ingrijpende veranderingen. Jij levert alleen de gegevens aan en je boekhouder maakt alle boekingen. Je kunt samen afspreken hoe je de gegevens aanlevert: op papier of digitaal.

Ondernemers kunnen inOrde alleen gebruiken in samenwerking met een administratie- of accountantskantoor.

Voordelen inOrde

  • Je werkt veilig en toekomstbestendig samen met je boekhouder aan je administratie.
  • Jij levert alleen de gegevens aan en je boekhouder maakt alle boekingen. Je kunt samen afspreken hoe je de gegevens aanlevert: op papier of digitaal.
  • Je hebt via SnelStart Polaris continu inzicht in hoe je bedrijf er financieel voor staat.

Met inOrde bepaal je samen met je accountant of boekhouder hoe je alle gegevens aanlevert: op papier of digitaal. Zo werk je online samen zonder ingrijpende veranderingen.

Als jullie afspreken dat je gegevens zo veel mogelijk digitaal aanlevert, dan kun je je bonnetjes fotograferen met de handige app. Of inkoop- of verkoopfacturen sturen naar je eigen mailbox in je pakket.

Nee, je kunt geen facturen maken in het pakket inOrde. Je kunt factureren vanaf het pakket inStap.

Klik hier voor meer informatie over het pakket inStap of andere pakketten.

Je kunt wel je verkoopfacturen gemakkelijk digitaal aanleveren door ze te mailen naar je mailbox in inOrde. Je boekhouder zorgt er dan voor dat de bijbehorende boekingen worden gemaakt. Klik hier voor meer informatie over de mailbox.

Vragen over online werken

Online administraties staan veilig in de cloud. Daarmee bedoelen we dat je gegevens zijn opgeslagen op een beveiligde server in een Nederlands datacenter. Bij een online administratie loop je daardoor niet langer het risico je gegevens te verliezen door bijvoorbeeld brand of diefstal. Het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond een centrale server is veel hoger dan thuis of op kantoor.

SnelStart gebruikt het cloudplatform Azure van Microsoft. Microsoft beheert ook de servers van andere grote organisaties, waaronder verzekeringsmaatschappijen, banken, vliegtuigmaatschappijen en overheidsorganisaties. Iedere dag worden back-ups in het datacenter gemaakt. Dan wordt een kopie van de volledige database gemaakt. De servers worden 24 uur per dag en 7 dagen in de week bewaakt en gecontroleerd.

Boekhouden in SnelStart geeft de zekerheid dat alle gegevens altijd veilig bewaard worden. Onze mensen werken dagelijks met de nieuwste technieken. Zo zorgen ze voor een veilige administratie, waar je altijd bij kunt.

  • De administratie is veilig opgeslagen bij brand, diefstal of een computercrash.
  • Je kunt gebruik maken van de mailbox in het boekhoudpakket. Hiermee kun je documenten, zoals inkoopfacturen, direct per e-mail naar je administratie in SnelStart verzenden.
  • Je werkt gemakkelijk samen met je boekhouder of accountant en maakt afspraken over wie wat doet in de administratie. Zo kun je afspreken dat jij alleen gegevens aanlevert en dat de boekhouder de rest doet. Maar je kunt ook afspreken dat je bepaalde taken zelf verricht en dat je boekhouder controleert en corrigeert.
  • Je hebt niet langer te maken met een periode-uitwisseling, waardoor je niet door kan werken in de administratie. Jij en de boekhouder kunnen tegelijkertijd in dezelfde boekhouding werken.
  • Je kunt de administratie vanaf verschillende locaties openen.
  • Sommige koppelingen kun je alleen gebruiken in combinatie met een online administratie. Zo kun je nog meer automatiseren en bespaar je tijd en fouten.
  • Via het financieel dashboard in Web of in de handige app kun je altijd en overal bekijken hoe je bedrijf presteert.

Nee, de administratie moet online staan om in te loggen in SnelStart Polaris.

Staat de administratie nog niet online? Dit is snel te regelen. Je leest hier hoe je de administratie eenvoudig online zet vanuit SnelStart 12.

Werk je met het pakket inOrde? Dan staat je administratie altijd online.

Werk je met het oude SnelStart-pakket Nota of Boek? Administraties in Nota en Boek kunnen niet online worden gezet. Om in te loggen in SnelStart Polaris heb je een online administratie nodig. Daarom moet je overstappen naar een ander SnelStart-pakket. Kijk bovenaan het vorige vragenblok bij de vragen over de pakketten voor meer informatie.