Storingen en onderhoud

Op deze pagina vind je informatie over de actuele status van storingen in SnelStart. Als er een storing bekend is, wordt dat hier weergegeven. We houden je op de hoogte van eventuele storingen en zorgen ervoor dat je snel weer aan de slag kunt.

Er is een storing.

Situatie: Mijn bankmutaties van de Rabobank worden niet meer ingelezen

Door een technische beperking bij de Rabobank is je bankkoppeling gestopt of stopt deze binnenkort met inlezen.  

Door een technische beperking bij de Rabobank is je bankkoppeling gestopt of stopt deze binnenkort met inlezen.  

Waar heb je last van?
De transacties van je Rabobank bankrekening worden niet meer automatisch in je boekhouding verwerkt. 

Wat kun je doen?
Je kunt overstappen naar onze nieuwe PSD2-bankkoppeling. Hiervoor doorloop je eerst een klantonderzoek.
In dit stappenplan lees je meer over de koppeling en het overstapproces.

Mijn bankkoppeling is nu nog actief kan ik dan al overstappen?
Ja, je kunt al overstappen terwijl de huidige bankkoppeling nog actief is. In het stappenplan staat precies wanneer je de oude kunt deactiveren.

Belangrijke informatie over het klantonderzoek
Voordat je de nieuwe bankkoppeling kunt instellen, moet je eerst een klantonderzoek doorlopen. Hiermee verifiëren we je identiteit. We beoordelen dit onderzoek zorgvuldig. Om dat snel en goed te kunnen doen, vragen we je op het volgende te letten:

  • Je kunt jezelf identificeren met iDIN. Gebruik hierbij de bank waar jij persoonlijk bankiert. Let op: gebruik niet per ongeluk de iDIN van je partner of iemand anders. Wij kunnen het onderzoek dan niet goedkeuren.
  • Heb je een rechtsvorm waarbij je UBO's moet opgeven? Dan krijg je de vraag wie je UBO's zijn. Een Ultimate Beneficial Owner (UBO) is iemand met meer dan 25% van de aandelen, stemrechten of eigendom, of die feitelijke zeggenschap heeft. Voeg iedere UBO handmatig toe, je kunt ze één voor één handmatig overnemen van de vertegenwoordigers. Als de gegevens onvolledig of onjuist zijn, kunnen we het klantonderzoek niet goedkeuren. (Deze vraag komt niet naar voren bij zzp'ers, eenmanszaken of BV's met één eigenaar).
Lees meer