Makkelijk boekhouden

Als ondernemer besteed je het liefst zo min mogelijk tijd aan je administratie. Hoe je dit doet? Met SnelStart! Onze boekhoudtool laat je makkelijk boekhouden en supersnel factureren. Zo heb jij meer tijd voor je bedrijf.

Proefperiode starten
slider-image-2

Je administratie is zo gepiept

Waarschijnlijk ben je niet gaan ondernemen omdat je zo uitkeek naar de boekhouding. Hoe fijn is het dan als je administratie op zeer gebruiksvriendelijke wijze is geautomatiseerd? Met SnelStart doe je makkelijk je administratie, zonder dat je verstand hoeft te hebben van boekhouden. Offertes, bonnetjes en facturen? Alles is zo gepiept. En voor de kosten hoef je het niet te laten.

Bonnetje scannen nieuwsbrief

Bonnetjes scannen

Met SnelStart heb je geen last meer van papieren bonnetjes. Maak een duidelijke foto van je bon en sla hem op. Boek hem direct in je administratie in of sla hem op voor later. De bon gooi je weg, je administratie is weer bij.

Offertes versturen

Je maakt binnen een paar minuten een offerte. Ook als je op locatie bent, eenvoudig op je mobiel of laptop. Je kunt hem direct doorzetten naar je klant en snel omzetten tot factuur.

Nu gratis proberen
Subsidie cyberweerbaarheid
Fatima-39

Facturen en herinneringen

Stuur zoveel offertes en facturen als je wilt. Je ziet welke facturen nog niet zijn betaald en stuurt eenvoudig een betalingsherinnering.

Btw-aangifte snel geregeld

Je btw-aangifte zelf doen? In SnelStart regel je het in een paar klikken. Je ziet al tijdens de btw-periode hoeveel je moet afdragen. Zo voorkom je verrassingen. Verzorgt je boekhouder je btw-aangifte? Ook geen probleem!

Duurzaamheid-CSRD-1

Functies en mogelijkheden

Wat kun je allemaal met SnelStart? Bekijk hieronder alle functies en mogelijkheden van ons populaire pakket inKaart.

 
inKaart 19,50 per maand Probeer gratis
Functionaliteiten
Onbeperkt inkoopfacturen aanleveren via eigen mailbox
Onbeperkt factureren
Eenvoudige offertes maken
Overzichtelijk financieel dashboard
Onbeperkt bonnen scannen via app
Onbeperkt aantal bankkoppelingen
Onbeperkt bankafschriften inlezen
Scan- & herkenfunctionaliteit
Relaties en artikelen beheren
Samenwerken met boekhouder
Btw-verlegd factureren
Relatiegegevens ophalen bij Handelsregister KVK
Belastingmonitor
Factureren binnen EU met buitenlandse btw
Factuur kopiëren naar nieuwe- of creditfactuur
Eenvoudige betalingsherinneringen
Inzicht in factuurhistorie van relaties
Kolommenbalans
Facturen sturen met IDEAL betaallink
Btw-aangifte in één klik
ICP-aangifte in één klik
Gegevens uitwisselen van en naar Excel
Balans- en resultaatoverzicht
Onbeperkt boekhouden
Onbeperkt aantal artikel omzetgroepen
Btw-verlegd factureren met G-rekening
Meerdere verkoopsjablonen
Kasboekingen maken
Grootboekrekening koppelen aan inkoopfacturen
Uitgebreide offertes maken
Prijsafspraken instellen
Werken met actieprijzen en staffelkorting
Marge-artikelen factureren
Abonnementen (periodiek) factureren
Herinneringen en aanmaningen versturen met dossiervorming
Overzicht van artikel- en betalingshistorie per relatie
Transitorisch boeken
Pakbonnen, bevestigingen en werkbonnen
Werken met kostenplaatsen
Meerdere periodes met elkaar vergelijken
Orders kopiëren naar nieuwe- of creditorder
Meerdere relaties in één keer factureren
Verzamelfacturen per relatie
Samengestelde artikelen (assembleren)
Periodebalans
Backorders
Deelleveringen
Order- en bestelhistorie per leverancier
Inkoopwaarde en voorraadlijsten
Financieel voorraadbeheer
Inkopen
Verkooporderbeheer
Webshopkoppeling
Pakketverzender
Automatische besteladviezen
Werken met barcodes
Digitaal orderpicken
Pick en bulklocaties
Afmetingen en gewichten
Bijlagen toevoegen aan boekingen
Btw-aangifte berekenen en versturen
Toegang tot de online administratie(s) van jouw klanten
Online blokkeren van periodes ter controle met notificaties naar de klant
Simpele uitwisseling van klantadministraties
Door jou aangebrachte wijzigingen inzichtelijk voor je klant
Klant- en leveranciersgegevens beheren
Klantgegevens ophalen bij Handelsregister KVK
Rapportages
Factuur afdrukken en mailen
Artikelbestand bijhouden
Onbeperkt aantal artikelomzetgroepen
Uitgebreid zoeken in boekingen
Schermindeling (verkoop- en inkoopvenster) naar eigen voorkeur aanpasbaar
Directe bankkoppeling maken met Rabobank, ING, ABN AMRO, Triodos, Knab of Regiobank
Afschriften automatisch inlezen & boeken
Incasso- en betaalbestanden naar jouw bank versturen
Stamgegevens en overzichten naar Excel exporteren
Gegevens importeren
Offertes afdrukken / mailen
Kopiëren naar creditnota's
Extra velden aanmaken
Prijs per extra online administratie p/m
3,-
Gebruikers inbegrepen
Prijs per extra gebruiker p/m
3,75
Toon alle functionaliteiten
Theo Raatsie-rond
'Zo makkelijk!'
"Met SnelStart is mijn boekhouding niet meer dan een invuloefening. Ik kan het iedere startende ondernemer aanraden."

Rijschool Raatsie
Pastoor_bouw
'Mooi geautomatiseerd'
"Gemakkelijk dat ik de facturen vanuit SnelStart kan maken en e-mailen en dat deze gegevens automatisch in mijn boekhouding terecht komen."
Bouwbedrijf Dave Pastoor
Portret_Erlinde Kramer
'Vriendelijke service'
"Top-boekhoudprogramma: overzichtelijk en gebruiksvriendelijk. En nog belangrijker: zeer goede en vriendelijke service."

Jewels with Flair

In 7 stappen je boekhouding op orde

Je boekhouding in SnelStart is zo opgezet. Beloofd. In 7 simpele stappen ben je er helemaal klaar voor!

  • Een maand lang gratis SnelStart proberen
  • Een kraakheldere videotraining
  • Onbeperkt offertes en facturen versturen
  • Btw-aangifte in één klik

 

Campagne-Daghandwerk

Vanaf nu heb je meer tijd om te ondernemen

Probeer SnelStart inKaart 30 dagen gratis en maak gebruik van alle functies. De proeflicentie loopt automatisch af, je zit nergens aan vast. Na de proefperiode betaal je slechts 19,50 per maand.

contact-block

We staan voor je klaar

Wil je weten wat SnelStart voor jouw bedrijf kan betekenen? Of heb je vragen?

Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag! Bel een van onze productadviseurs via 0222 36 30 60 of klantenservice@snelstart.nl.

Meestgestelde vragen

SnelStart ontwikkelt al meer dan 40 jaar boekhoudsoftware voor elk type bedrijf. De klant staat centraal en met die gedachte proberen we onze software elke dag weer een stukje beter te maken. Al meer dan 110.000 ondernemers werken met SnelStart. We willen onze klanten echt goed helpen. Daarom hebben we zo'n 60 deskundige klantenservicemedewerkers die veel kennis hebben over de software. Die kun je als klant altijd bellen of mailen als je vragen hebt of ergens hulp bij nodig hebt.

SnelStart heeft voor elk type ondernemer een geschikt pakket. We zijn er voor startende zzp’ers met een overzichtelijke boekhouding tot mkb-bedrijven met een complexe administratie.

Het pakket SnelStart inKaart -  waar het op deze pagina over gaat - wordt veel gebruikt door loodgieters, elektriciens, monteurs, kappers, visagisten, schoonheidsspecialisten, stucadoors, schilders, glaszetters, adviseurs, consultants, webdesigners en fotografen.

Je kunt SnelStart heel eenvoudig uitproberen.

1. Meld je aan met je naam, bedrijfsnaam en e-mailadres en ontvangt een e-mail om je gebruikersnaam en wachtwoord aan te maken.

2. Je ontvangt een e-mail om je wachtwoord in te stellen.

3. Log in via web.snelstart.nl en je kunt met je administratie aan de slag.  Om je goed op weg te helpen ontvang je nog enkele e-mails.

Met de SnelStart App kun je bonnetjes en papieren facturen fotograferen en direct inboeken in je administratie. Als je een duidelijke foto maakt, mag je de bon of factuur daarna weggooien. De Belastingdienst geeft aan dat je ingescande papieren bonnen of facturen niet hoeft te bewaren, mits duidelijk is dat dit de echte factuur of bon is.

Jouw btw-aangifte wordt automatisch berekend. Vervolgens stuur je deze met een klik naar de Belastingdienst. Je kunt er voor kiezen om dit in samenwerking met een boekhouder te doen.

Absoluut. Je hebt de mogelijkheid om je boekhouder een uitnodiging te sturen om online samen te werken. Het administratiekantoor krijgt dan rechten om in je administratie te kijken en te werken.

Nee. Met SnelStart kun je zoveel offertes en facturen versturen als je wilt. Hier worden geen extra kosten voor gerekend.

In de meeste gevallen zet je dit eenvoudig zelf over (of samen met je boekhouder). Bij complexe(re) administraties kunnen de SnelStart-implementatiepartners je helpen om alle gegevens uit je oude boekhoudpakket over te zetten naar SnelStart. Zo maak je een goede start naar een makkelijke administratie.

Je kunt op twee manieren de boekhoudsoftware van SnelStart gebruiken: 

1. Op je computer, met onze desktopmodule SnelStart 12 (download hier).
2. Via je webbrowser of mobiele app, met SnelStart Web

Veel ondernemers houden hun dagelijkse administratie bij via SnelStart Web, omdat dit voor veel handelingen eenvoudiger werkt. Daarnaast is SnelStart web op ieder device (met internetverbinding) te gebruiken.

Je gegevens worden opgeslagen in dezelfde database. Wat je net in SnelStart Web hebt ingevoerd, is direct terug te zien in SnelStart 12 (en omgekeerd). Dit is ook handig wanneer je in SnelStart samenwerkt met je boekhouder.

Online administraties staan veilig in 'the cloud'. Daarmee bedoelen we dat je gegevens zijn opgeslagen op een beveiligde server in een Nederlands datacenter. Bij een online administratie loop je daardoor niet het risico je gegevens te verliezen door bijvoorbeeld brand of diefstal. Het niveau van de beveiligingsmaatregelen rond een centrale server is veel hoger dan thuis of op kantoor.

SnelStart gebruikt het cloudplatform Azure van Microsoft. Microsoft beheert ook de servers van andere grote organisaties, waaronder verzekeringsmaatschappijen, banken, vliegtuigmaatschappijen en overheidsorganisaties. Iedere dag worden back-ups in het datacenter gemaakt. Dan wordt een kopie van de volledige database gemaakt. De servers worden 24 uur per dag en 7 dagen in de week bewaakt en gecontroleerd.

Boekhouden in SnelStart geeft de zekerheid dat alle gegevens altijd veilig bewaard worden. Onze mensen werken dagelijks met de nieuwste technieken. Zo zorgen we voor een veilige administratie, waar je altijd bij kunt.

Ben je helemaal blij met je nieuwe boekhoudpakket? Je kunt je abonnement al activeren tijdens je proefperiode. Je eerste 30 dagen blijven sowieso gratis.