Koppel je administratie aan je WooCommerce-webshop

Koppel uw SnelStart administratie aan een WooCommerce-webshop

Hoe zorg je voor een efficiënt bedrijfsproces en voor een optimale tijdsbesteding? Vier redenen om je administratie aan je WooCommerce-webshop te koppelen.

De keuze voor WooCommerce
Voor de webshops met een kleiner budget en productaanbod is WooCommerce zeer interessant. De voordelen van WooCommerce liegen er niet om: de ontwikkelkosten zijn vele malen lager dan wanneer je een website in Magento laat bouwen en veel functionaliteiten – die je eerder alleen in Magento vond - zijn tegenwoordig ook bij WooCommerce beschikbaar. In een artikel op FrankWatching gaat Jasper Verbunt iets dieper in op de voor- en nadelen van WooCommerce.

De voordelen van WooCommerce:

pijlEén helder systeem
pijlKoppelingen met bekende extensies is mogelijk
pijlMeertalige webshop is mogelijk
pijlSnel op te zetten en licht systeem, wat voordelig is voor je laadtijd
pijlSEO

Maar hoe zorgt je ervoor dat, wanneer de bestellingen binnenstromen, je geen tijd verspilt? Vier redenen om je administratie aan je webwinkel te koppelen:

1.pngVerwerk simpel en snel je administratie

Waar je normaal na een bestelling de klant- en ordergegevens handmatig invoert, kun je je webshopbestellingen ook automatisch inlezen. Artikelen, omschrijvingen, de status van de order en eventuele afwijkende verzendadressen: met een handig overzicht houd je doorlopend inzicht.

2.pngOptimale tijdsbesteding

Het handmatig invoeren van klant- en ordergegevens neemt veel tijd in beslag. Bespaar tijd door de gegevens met één handeling automatisch in te lezen en besteed deze tijd aan andere relevante zaken, zoals marketing. Zo ben je verzekerd van een optimale tijdsbesteding.

3.pngVerwerk gegevens en bestellingen foutloos

Bij het handmatig invoeren van gegevens dreigt het gevaar dat er fouten gemaakt worden. Met een automatische koppeling verloopt dit proces foutloos en blijven verrassingen voor zowel de klant als jouzelf bespaard.

4.pngHoud artikelcodes up-to-date

Staan de bestelde artikelen nog niet in je administratie? Dan worden deze automatisch aangemaakt in je administratie. Ook de klantgegevens worden automatisch ingelezen, waarbij je overigens wel de keuze hebt om het handmatig te doen. Zo blijft je administratie altijd up-to-date.

New Call-to-action

Wat kan SnelStart voor jouw webshop of handelsbedrijf betekenen?

Laat je gratis adviseren door onze productspecialist. Plan nu gratis en vrijblijvend je 1-op-1 adviesgesprek in. Plan mijn adviesgesprek
Aan dit artikel kunnen geen rechten worden ontleend. De inhoud is met de grootste zorg samengesteld.