Al eerder schreven we over deze verandering, die belangrijk is voor jouw administratie. Met deze maatregel voldoet de Belastingdienst aan de eis van de Autoriteit Persoonsgegevens, waarmee jouw persoonlijke gegevens beter beschermd worden.
Wat moet je doen als je jouw nieuwe btw-id ontvangt?
Zodra je het nieuwe btw-identificatienummer hebt ontvangen, mag je het gebruiken in je communicatie met leveranciers, klanten en de rest van de wereld. Je mag het nieuwe nummer gelijk aanpassen op je website, briefpapier, offertes, facturen, je visitekaartje en waar je het verder nog meer gebruikt.
Aanpassen in SnelStart
De systemen van SnelStart worden op dit moment aangepast aan het nieuwe btw-id. Als dat klaar is, vertellen we je in een nieuwe blog en op het Kennisplein duidelijk hoe en waar je het nieuwe btw-id moet invullen. Dit gebeurt vanzelfsprekend voor het eind van het jaar.
Wil je meer weten? Op de website van de Belastingdienst vind je meer informatie.