Om efficiënt samen te werken met je klant is een bankkoppeling misschien wel onmisbaar. SnelStart koppelt inmiddels met ABN-Amro, Knab, Rabobank, ING, Triodos en de Regiobank. Met een automatische bankkoppeling worden de bij- en afschrijvingen van het bankrekeningnummer van de ondernemer automatisch in de administratie gezet. Dit scheelt tijd, want hierdoor hoef je de afschriften niet handmatig te downloaden bij de bank.
Het aanvraagproces is bij iedere bank anders. De ondernemer kan zelf een koppeling aanvragen vanaf het pakket inKaart. Bij de pakketten inOrde en inStap heeft de ondernemer je hulp bij de aanvraag nodig.
Er kan helaas geen bankkoppeling worden gemaakt met de overige banken, zoals de SNS bank etc. Je kunt de bankafschriften dan wel handmatig inlezen. Lees hier meer informatie hierover.
Aanvragen van koppelingen
Je betaalt SnelStart géén extra kosten voor de koppeling. Informeer naar de voorwaarden bij de bank.
In dit artikel leggen we per bank uit vanaf welk pakket de bankkoppeling kan worden aangevraagd en hoe dit werkt.
PSD2 en bankkoppelingen
Vanwege de PSD2-wetgeving kunnen bankkoppelingen op termijn alleen gemaakt worden met een online administratie. Onderdeel van deze toekomstbestendige, veilige werkwijze is dat de eigenaar van de administratie persoonlijk toestemming geeft voor het digitaal delen van zijn bankgegevens.
Het proces voor het verlenen (en ontnemen) van deze toestemming verloopt via de software van SnelStart. De ondernemer heeft daarvoor een eigen SnelStart-licentie nodig. Je klant kan de koppeling aanvragen vanaf het SnelStart-pakket inOrde tot en met de pakketten inControle en inHandel. De administratie moet online staan en je klant moet zelf eigenaar zijn van deze administratie.