Steeds meer eenmanszaken doen hun administratie met SnelStart. Dit boekhoudprogramma geeft je meer tijd en rust om te ondernemen. Je hebt je boekhouding razendsnel op orde en de vele functionaliteiten ontzorgen je maximaal op administratief gebied. Met SnelStart kun je:
Ben je je eenmanszaak gestart omdat je dolgraag een boekhouding wilde bijhouden? Nee, natuurlijk niet. Daarom is SnelStart zo ontwikkeld dat je met minimale handelingen je administratie tot in de puntjes regelt. Het boekhoudprogramma werkt heel intuïtief, zodat je ook zonder boekhoudkundige kennis snapt wat je moet doen. Doordat veel handelingen zijn gedigitaliseerd en geautomatiseerd, waardoor je supersnel doet wat je moet doen.
Vanuit SnelStart kun je zoveel offertes en facturen sturen als je wilt. Op je dashboard zie je welke factuur nog niet is betaald en met een muisklik verstuur je de betalingsherinnering. Heb je een papieren bon of factuur? Maak er met je smartphone een foto van en upload hem direct in je administratie. Zo is alles direct digitaal en up-to-date: de papieren bon of factuur kun je weggooien.
SnelStart geeft je op elk gewenst moment een actueel inzicht in je (financiële) resultaten. Als ondernemer met een eenmanszaak ben je ook privé aansprakelijk voor zakelijke schulden, dus hoe eerder je een negatieve trend signaleert, hoe eerder en beter je problemen kunt voorkomen. Andersom werkt het ook. Misschien overweeg je om een (extra) personeelslid aan te nemen. Je ziet kraakhelder wanneer je bedrijf hier financieel klaar voor is.
Misschien besteed je de administratie liever zoveel mogelijk uit aan een boekhouder. Via SnelStart werk je eenvoudig samen met je boekhouder of accountant. Wil je de boekhouding volledig uitbesteden aan een boekhouder of doe je liever zoveel mogelijk zelf en laat je je boekhouder alleen controleren of alles goed gaat? SnelStart faciliteert alle manieren van online samenwerken; kies samen met je boekhouder wat het beste bij jullie past.
Even wat klantgegevens verzamelen voor een offerte. Op zoek naar die ene factuur om te checken of hij al is betaald. Dit zijn praktische voorbeelden van handelingen die in SnelStart zijn geautomatiseerd. Je stelt in no-time een offerte of factuur op en hebt razendsnel een overzicht van alle facturen die nog niet zijn voldaan. Zo zijn er talloze voorbeelden. Van de bankkoppeling die automatisch je banktransacties inleest tot crm-integraties voor optimaal relatiebeheer en de functionaliteiten die het indienen van de btw-aangifte een fluitje van een cent maken.
De ene eenmanszaak is een zzp’er die nét is gestart, bij de andere eenmanszaak gaat het om een ondernemer die al tientallen medewerkers in dienst heeft. En de werkzaamheden variëren ook van ambachtelijk werk tot (online) dienstverleningen. De boekhoudsoftware van SnelStart is geschikt voor elke eenmanszaak.
SnelStart heeft meerdere pakketten, zodat je de functionaliteiten gebruikt die jij nodig hebt. Hoef je alleen facturen te sturen en bonnen te scannen? Dan is SnelStart de oplossing. Run je een handelsbedrijf met meerdere magazijnen en online verkoopkanalen en wil je al je financiële en logistieke processen op elkaar laten aansluiten? Ook dat kan! Bekijk welk SnelStart-pakket het meest geschikt is voor jouw eenmanszaak.
Groot voordeel van werken met SnelStart is de fantastische ondersteuning van de klantenservice. Als je er een keer niet uitkomt en hulp nodig hebt, zit een uitgebreid team van experts voor je klaar. Je hoeft hiervoor geen online verzoek in te dienen, maar kunt ze gewoon bellen.
SnelStart ontwikkelt continu door. De software krijgt op regelmatige basis updates, zodat je altijd over de nieuwste functionaliteiten beschikt. Op de gebieden gebruiksgemak, performance en veiligheid kijkt SnelStart voortdurend hoe het de software verder kan verbeteren.
Tweederde van de bedrijven in Nederland is een eenmanszaak. Ruim 100.000 van deze eenmanszaken – en dit aantal neemt dagelijks toe – werken met veel tevredenheid met SnelStart. SnelStart scoort op Trustpilot niet voor niets 4,6 sterren (van de 5) op basis van 1194 reviews. Zo zegt freelancer Jan Nagtegaal:
En Ruben Luchtenberg van Luchtenberg Boomverzorging zegt:
Je kunt SnelStart 30 dagen gratis uitproberen. Op deze overzichtspagina kun je de verschillende pakketten vergelijken en bekijken welke functionaliteiten jij nodig hebt voor je eenmanszaak. Wil je hierover geadviseerd worden? Plan dan een adviesgesprek in. Ook tijdens je proefperiode staan de SnelStart-collega’s paraat om je te helpen. Kies nu welk pakket je gratis gaat proberen.
Bekijk alle pakketten Ik wil adviesOp zoek naar een simpel boekhoudprogramma voor je eenmanszaak? Kijk dan welk SnelStart-pakket aansluit op jouw wensen. De betaalbare boekhoudsoftware van SnelStart biedt voor elke ondernemer wat wils: zowel pas gestarte zzp’ers als gevestigde MKB’ers werken er met grote tevredenheid mee. Daarom is dit ook het ideale boekhoudprogramma wanneer je eenmanszaak groeit; de software groeit eenvoudig mee.
SnelStart staat te boek als een van de beste boekhoudprogramma’s voor zzp’ers. Het is betaalbaar, biedt ontzettend veel functionaliteiten en is bovenal eenvoudig in gebruik. Veel zzp’ers gebruiken SnelStart ook om online samen te werken met hun boekhouder.
Sommige ondernemers doen hun administratie in Excel; dat is gratis. Als je nog weinig klanten hebt, is dit nog goed te doen in Excel. Zodra je bedrijf groeit en je administratie complexer wordt, is Excel echter verre van ideaal. En het is vervelend om dan je administratie alsnog te moeten overzetten naar een online boekhoudprogramma. Vergeet ook niet dat Excel weliswaar gratis is, maar dat het je wel relatief veel tijd kost om je administratie hierin bij te houden. Met slimme boekhoudsoftware ben je veel sneller klaar.
Kijk kritisch naar boekhoudprogramma’s die claimen ‘gratis’ te zijn. Als je daarmee per verstuurde factuur 1 euro moet betalen, ben je al na 10 facturen goedkoper uit met een pakket van 10 euro per maand waarmee je onbeperkt kunt factureren.
Dit werkt het eenvoudigst als je het doet in een online boekhoudprogramma. Waarom? Je boekhouding is dan in no-time op de juiste manier ingericht. Je voert enkele bedrijfsgegevens in en een kant-en-klare administratie-opzet – die aan alle eisen voldoet – staat voor je klaar. Je hoeft alleen nog enkele zaken aan te passen naar jouw specifieke bedrijfssituatie. Bij SnelStart wordt dit goed uitgelegd, waarna je ook zonder boekhoudkennis eenvoudig je boekhouding bijhoudt.
Dit loopt uiteen van enkele tientallen euro’s per maand tot meer dan 100 euro per maand. Sommige boekhouders en accountants werken met een vast maandbedrag, waarin het gebruik van een online boekhoudpakket én de advies-uren zijn verwerkt. Bij andere boekhouders betaal je per maand op basis van het aantal uren dat ze voor je hebben gewerkt. Bedenk goed wat bij jou past. Via ons vind je een boekhouder bij jou in de buurt.
Een boekhouder is niet verplicht. Als je bij de Belastingdienst maar alles op de juiste manier aanlevert en je administratie op de juiste manier verwerkt. Het is wel raadzaam om daar een boekhouder bij te betrekken. Al is het maar om te controleren of jij alles juist hebt verwerkt, want dat kan flinke boetes voorkomen. En natuurlijk kan een boekhouder veel meer dingen voor je doen als je dat wilt. Een boekhouder kan je het ondernemersleven makkelijker maken.
Dit hangt af van de activiteiten en wensen van je bedrijf. Boekhoudpakketten met de basisfunctionaliteiten kosten rond de 10 euro per maand, terwijl pakketten met uitgebreide logistieke en administratieve functionaliteiten een veelvoud kosten. Bij een goed boekhoudprogramma verdien je de kosten ruimschoots terug door de voordelen die het biedt. Nieuwsgierig naar de kosten van de SnelStart-pakketten? Vergelijk alle pakketten en functionaliteiten.