Bedrijfsgegevens aanvullen

Om facturen en offertes te kunnen maken, moeten de juiste bedrijfsgegevens in SnelStart staan. Hier lees je hoe je dat doet.

Vul je bedrijfsgegevens aan

De Belastingdienst stelt bepaalde eisen aan facturen. Zo moet je bijvoorbeeld altijd de volgende zaken op je factuur vermelden:

  • De naam en het volledige adres van jouw bedrijf (niet alleen het postbusnummer).

  • Je btw-identificatienummer.

  • Je KvK-nummer.

Start daarom met het aanvullen van al je bedrijfsgegevens in SnelStart, zoals je bedrijfsnaam, KvK-nummer en btw-nummer. Op je facturen worden dan deze voor de Belastingdienst verplichte gegevens automatisch vermeld.

 

Kleineondernemersregeling (KOR)

In je bedrijfsgegevens geef je ook aan of je wel of geen btw moet berekenen. Zo kun je bijvoorbeeld als eenmanszaak mét Kleineondernemersregeling (KOR) aangeven dat jij vrijgesteld bent van de btw. Vervolgens worden jouw facturen standaard zonder btw opgemaakt.

In dit artikel lees je meer over de KOR en hoe je dit instelt in SnelStart.

 

Waar vul ik mijn bedrijfsgegevens aan?

Met je gebruikersnaam (je e-mailadres) en je wachtwoord kun je inloggen in SnelStart Web. Je vindt de knop voor de inlogpagina rechtsboven op de SnelStart website.

Heb je nog geen wachtwoord aangemaakt?

Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

 

Stap voor stap

  1. Ga naar SnelStart Web, log in en open je administratie. Bij het bevestigen van je proefabonnement is automatisch een administratie aangemaakt met de naam ‘Mijn administratie’. Rechtsboven in het scherm zie je de naam van je administratie staan.

  2. Klik op de naam van de administratie.

  3. Ga naar Bedrijfsgegevens wijzigen.

  4. Vul hier de bedrijfsgegevens in of wijzig de gegevens.

  5. Kies voor Opslaan.

Tip: Er wordt automatisch een online administratie aangemaakt met de naam ‘Mijn administratie’. Ook na het bevestigen van je abonnement kun je in deze administratie verder werken.

Wil je de naam van je administratie wijzigen? Klik dan op de naam van je administratie en kies voor Administratiebeheer.

 

Heb je dit al geregeld?

Het is verstandig om meteen met je boekhouder of accountant te checken of je jouw administratie goed opzet. Zo voorkom je dat je zaken verkeerd boekt. 

In SnelStart kun je eenvoudig online samenwerken met een accountant of boekhouder. Je spreekt samen af wie wat doet in de administratie en je accountant kijkt over je schouder met je mee. Je zet de samenwerking op in 3 eenvoudige stappen.

Op deze pagina lees je hoe je dat doet.

Heb je nog geen accountant of boekhouder?

Je vindt hier een overzicht van alle kantoren bij jou in de buurt. 

 

En door...

Wil je al graag verder met de volgende instructie? Ga dan naar: Start met SnelStart . Let op: we hebben de instructies in een logische volgorde opgezet en we raden je aan om deze volgorde aan te houden.

 

Wist je dat je...

chat3

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein