Extra mogelijkheden

Het pakket inZicht biedt extra mogelijkheden voor compleet orderbeheer en het werken met transitorische kosten en kostenplaatsen.

Orderbeheer 

Heb je een webshop waarin doorlopend orders binnendruppelen? Of verkoop je via meerdere platforms, zoals bol.com, Amazon, je eigen webshop en misschien wel fysieke verkoop in je winkel? Dan wordt inzicht in je voorraden en in de status van je orders heel belangrijk. 

 

Pakbonnen

Nadat je artikelen en klanten zijn ingevoerd is het mogelijk om een pakbon te maken. Een pakbon wordt in SnelStart gezien als een order, die je vervolgens kunt omzetten in een factuur.

In dit artikel lees je hoe je een pakbon aanmaakt

 

Orders kopiëren

Onder orders wordt in SnelStart verstaan: een concept order, abonnementsorder, offerte, pakbon, werkbon, bevestiging of een afhaalbon. Deze orders kun je kopiëren naar een nieuwe order of de order kopiëren naar een andere klant. 

In dit artikel lees je hoe je dit doet in pakket inZicht.

 

Bulkbewerkingen

In het pakket inZicht voer je eenvoudig zogenaamde bulkbewerkingen uit. Je selecteert bijvoorbeeld alle onverwerkte of niet-verzonden orders. Je kunt kiezen om alle pakbonnen af te drukken, of van alle verwerkte pakbonnen en uitgeleverde orders de facturen te maken en versturen.

Hier lees je hoe je meerdere orders in één keer omzet naar factuur.

 

Verzamelfacturen

Heeft een klant deze maand een paar keer wat besteld of afgehaald en wil je deze orders of pakbonnen in één factuur verwerken? Maak dan een verzamelfactuur.

Hier lees je hoe je een verzamelfactuur maakt.

 

Samengestelde producten

Verkoop je meerdere losse producten als één product of als set, dan noem je dat geassembleerde producten. In inZicht zorg je voor een overzichtelijke administratie, waardoor je precies weet hoeveel sets en hoeveel losse producten je nog voorradig hebt. Je grijpt nooit meer mis.

Hier lees je hoe je werkt met samengevoegde artikelen (recepten) in SnelStart inZicht.

 

Koppelen met je webshop en andere software

Met een goed ingestelde koppeling tussen je webshop en je boekhouding in SnelStart verwerk je eenvoudig alle orders in de volgorde die jij kiest. Je vergeet nooit meer een zending.

Wil je meer weten over het koppelen van je webshop en je boekhouding? Download dan het e-book 'Boekhouding voor jouw webwinkel'.

Ook andere softwareprogramma's kun je makkelijk koppelen met SnelStart. Daarmee kun je heel veel handelingen automatiseren. In dit e-book lees je meer over het maken van koppelingen met andere software. Download het e-book 'Koppel je boekhouding met andere software'.

 

Transitorische kosten

Kosten die bedoeld zijn voor een langere periode, zoals bijvoorbeeld rente, een lease-contract of verzekeringspremie, kunnen een vertekend beeld geven in je financiële administratie. Als je betaalt in maart en meteen alle kosten boekt in dezelfde maand, dan geeft dat een verkeerde indruk. Het lijkt net of je resultaat in die maand ineens een stuk lager is, terwijl de kosten betrekking hebben op het hele jaar.

Met de transitorische boeking wordt die ene grote betaling eerlijk verdeeld over twaalf maanden en ontstaat een meer betrouwbaar beeld van je financiële situatie.

In dit artikel op het Kennisplein lees je hoe je een transitorische boeking maakt.

Het boeken van transitorische posten moet goed gebeuren. Ken jij niet alle regels? Laat dit dan over aan je boekhouder of accountant. Die heeft alle kennis in huis.

 

Kostenplaatsen

Heb je een bedrijf met meerdere afdelingen, meerdere projecten of maak je veel verschillende producten? 

Om efficiënt je winstgevendheid te verbeteren, wil je weten wat je op een bepaald project of product verdient. Dit doe je door gebruik te maken van kostenplaatsen.

Door te werken met kostenplaatsen kun je kosten en opbrengsten koppelen aan een eenheid (bijvoorbeeld een product of project) of een afdeling binnen het bedrijf. Zo kun je tijdig bijsturen, bijvoorbeeld als je erachter komt dat bepaalde projecten of producten minder winstgevend zijn.

In dit artikel lees je hoe je werkt met kostenplaatsen.

 

Periodebalans en periodevergelijking

Het overzicht Periodevergelijking geeft je de mogelijkheid om de resultaten van een aantal periodes met elkaar te vergelijken. Je vindt het overzicht periodevergelijking bij Rapportage → Financieel. Je kunt kiezen welke periodes en welke grootboekrekeningen in de vergelijking worden getoond.

Vanuit dit overzicht kun je dubbelklikken op de boeking. Dit leidt je direct naar de boeking op de grootboekmutatiekaart. Vanuit daar kun je weer doorklikken naar de boeking.

Het overzicht Periodebalans geeft je een goed beeld over de stand van zaken in je boekhouding. Het overzicht vind je bij Rapportage → Periodebalans. 

 

Nog meer speciale functionaliteiten

Naast de bovenstaande speciale functionaliteiten, bevat het pakket inZicht ook alle functionaliteiten die het pakket inBalans bevat. 

 

Herinneringen en aanmaningen

SnelStart 12
Betaalt de klant zijn factuur niet op tijd? Dan kun je vanuit SnelStart een herinnering of aanmaning versturen.

Je kunt je eigen aanmaningsproces instellen in SnelStart 12. Dit proces kan bestaan uit een eerste en/of tweede herinnering en een eerste en/of tweede aanmaning. Dit proces wordt gedocumenteerd (officiële dossiervorming).

 Hier lees je hoe je het herinnering- en aanmaningsproces instelt in SnelStart 12.

SnelStart Web
In SnelStart Web kun je met één druk op de knop een herinnering van je factuur versturen. In dat geval verstuur je per mail een herinnering van je factuur. Dit is geen officiële dossiervorming.

 Hier lees je hoe je een herinnering verstuurd in SnelStart Web

 

Werken met de margeregeling

Als je handelt in margegoederen (gebruikte goederen die zijn ingekocht zonder btw) dan mag je de margeregeling toepassen. De btw wordt dan niet berekend over de omzet, maar over het verschil tussen de verkoopprijs en inkoopprijs (de winstmarge).

Wil je meer weten over de margeregeling en weten of je deze regeling mag gebruiken, download dan deze checklist. 

 In dit artikel lees je hoe je de margeregeling instelt in je administratie.

 

Abonnementen

In SnelStart 12 kun je per klant een abonnementsorder aanmaken. Deze order kun je vervolgens omzetten naar een reeks periodieke facturen. Dit is bijvoorbeeld handig wanneer je klanten maandelijks dezelfde factuur krijgen.

Download dit stappenplan met meer informatie over abonnementen als verdienmodel.

→  In dit artikel vind je hoe je periodiek factureren (voor abonnementen) instelt in je boekhouding

 

Alle stappen doorlopen?

Heb je een stap overgeslagen of wil je een instructie nog eens bekijken? Bekijk dan deze handige overzichtspagina met alle stappen, e-books en video's. 

Bevalt het werken met inZicht? Bevestig dan meteen je abonnement. Je betaalt pas ná de 30 dagen proefperiode.   

 

Wist je dat je...

chat3

Vragen? Bel, mail of chat

Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.

Naar Kennisplein