De beginbalans in SnelStart 12
De beginbalans is een overzicht van alle bezittingen en schulden aan het begin van het boekjaar. Deze vul je handmatig in als je een nieuwe administratie start. Je vult op iedere grootboekrekening het saldo in dat erop stond op de laatste dag van het voorgaande boekjaar. Heb je nog geen bedragen om in te vullen, bijvoorbeeld omdat je net bent gestart met je bedrijf, dan vul je niets in.
TIP: Wil je zeker weten dat alles goed staat? Laat het dan controleren door een boekhouder of accountant. In SnelStart werk je gemakkelijk samen met je boekhouder, hij of zij kijkt van afstand met je mee in je administratie en grijpt in waar nodig. Lees hier hoe je dat doet.
Stappenplan beginbalans instellen
-
Het instellen van de beginbalans is een belangrijke klus. Als deze goed staat, kun jij starten met het bijhouden van je administratie. Wil je zeker weten dat alles goed staat? Laat het dan controleren door een boekhouder of accountant. Lees hier hoe je gemakkelijk samenwerkt met je boekhouder of accountant.
-
Log in in SnelStart 12 en open je administratie.
-
Ga naar het tabblad Boekhouden.
-
Kies voor Boekhouden – Tussenrekening Beginbalans.
-
Maak een nieuwe boeking en vul hier de begindatum van het boekjaar in.
-
Vervolgens maak je voor iedere grootboekrekening een nieuwe regel aan. Voeg de positieve bedragen in bij de kolom Tegoed en de negatieve saldo's in kolom Schuld.
Wist je dat je...
- Je abonnement nu al kunt activeren? De eerste 30 dagen blijven gratis.
- Er diverse trainingen gegeven worden om SnelStart optimaal te benutten.
- Er ook een handige SnelStart App is voor iOS en Android telefoons.
Direct door?
Ga dan naar de volgende stap: bankkoppeling instellen.
Vragen? Bel, mail of chat
Kom je er even niet uit? Onze Klantenservice helpt graag. Neem gerust contact met ons op via 0222 36 30 60 of neem een kijkje op het Kennisplein.
Naar Kennisplein