Waarom vernieuwt SnelStart de software?
SnelStart 23 lost zaken op waar veel boekhouders en accountants dagelijks tegenaanlopen. Het werkt bijvoorbeeld sneller en stabieler.
Ook staan in de vernieuwde software-applicatie zowel de boekhoudsoftware als de administraties van je klanten in de cloud. Dat maakt het mogelijk om vanuit één omgeving te werken.
Let op: het gaat om een bèta-versie. Dit houdt in dat beschikbare functionaliteiten misschien nog kleine aanpassingen nodig hebben. En dat nog niet alle functionaliteiten beschikbaar zijn.
Let op: je kunt alleen online administraties openen in SnelStart 23.
De voordelen van SnelStart 23 op een rij
- Eén applicatie, zodat je niet hoeft te switchen tussen desktop en web
- Platformonafhankelijk, zodat ook Apple-gebruikers eenvoudig met SnelStart werken
- Nieuwe intuïtieve gebruikersinterface: modern, vertrouwd én sneller
Wat verwachten we van jou?
Werken in een bèta-versie geeft je dé kans om je stem te laten horen over de software waarmee je iedere dag werkt.
We willen vooral dat je lekker aan de slag gaat in de vernieuwde boekhoudapplicatie. Hoe meer, hoe beter, want dan kunnen wij de software sneller en gerichter optimaliseren. En zo beschik jij straks over intuïtieve software die je optimaal ondersteunt.
Daarom vragen we je ook om eerlijk te zijn. Wat vind je fijn? Wat kan er beter? Je kunt je feedback geven via het Feedback Forum.
Meestgestelde vragen
Meestgestelde vragen
De vernieuwde software bevindt zich in de bèta-fase. Dit betekent dat de beschikbare functionaliteiten misschien nog kleine aanpassingen nodig hebben, die pas aan het licht komen tijdens het testen met een grotere groep gebruikers. Daarom is jouw feedback zo waardevol.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle functionaliteiten van de huidige software. De bèta-versie bestaat uit de boekhoudfunctionaliteiten waar je dagelijks en periodiek mee werkt in de praktijk. De volgende functionaliteiten zijn beschikbaar in de vernieuwde software:
- Administratiebeheer
- Administratie aanmaken
- Relaties
- Klanten en leveranciers aanmaken
- Boekhouden
- Dagboeken (incl. OCR voor inkopen én verkopen)
- Instellen grootboekrekeningen
- Instellen rubrieken
- Instellen kostenplaatsen
- Inclusief bankafschrift toevoegen
- Aanmaken /toevoegen bankrekening
- Administratie overzicht ('accountancy dashboard') met real time updates en persoonlijke lay-out
- Btw- en ICP-aangifte. Houd er rekening mee dat een aantal onderdelen nog in ontwikkeling zijn. Dit zijn:
- Aangifte indienen namens de klant
- Aangifte mailen naar de klant
- Btw privégebruik
- Afdrukken van de aangifte (dit kan nu alleen via de browser)
- OSS-aangifte overzicht
- RGS koppelen
- RGS Brugstaat
- Bedrijfsmiddelen
- Cliënt controle
- Periode blokkade
- Financiële rapportages
- Grootboekmutatiekaarten (meer mogelijkheden bij sorteren, filteren en kiezen kolommen)
- Kolommenbalans (met rubricering o.b.v. RGS en eigen ingestelde rubricering)
- Periodebalans
- Periodevergelijking
- Overzicht openstaande inkoopfacturen en facturen
We verwachten dat je tijdens het gebruik van de vernieuwde software feedback geeft. Jouw feedback is belangrijk en zorgt ervoor dat de applicatie optimaal aansluit op de wensen en behoeften van onze gebruikers.
We willen vooral dat je lekker aan de slag gaat in de vernieuwde boekhoudapplicatie. Hoe meer, hoe beter, want dan kunnen wij de software sneller en gerichter optimaliseren. En zo beschik jij straks over intuïtieve software die je optimaal ondersteunt. Daarom vragen we je ook om eerlijk te zijn. Wat vind je fijn? Wat mis je? Wat vind je vervelend? Jouw inzichten helpen ons enorm.
Kortom: pak deze kans om feedback te geven over de software waar je dagelijks mee werkt. Zo zorg je dat jouw boekhoudapplicatie nóg beter aansluit op je eigen wensen en behoeften. Je kunt ons je feedback geven via het Feedback Forum: www.snelstart.nl/feedbackforum.
Je kunt per aanmelding één gebruiker aanmelden. Je collega's die op hetzelfde kantoor met dezelfde SnelStart Accountant-licentie werken hebben ook automatisch toegang tot SnelStart 23. In de mail die je ontvangt zodra je toegang hebt, vind je informatie over het inloggen in de applicatie.
Ja, je werkt met dezelfde gegevens als in de andere SnelStart-applicaties.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle huidige functionaliteiten. Een aantal taken moet je nog verrichten in de SnelStart 12 (desktop) of Web-omgeving. De gegevens worden echter opgeslagen in één database. Daardoor maakt het niet uit in welke applicatie je werkt: SnelStart 12, de Web-omgeving of de vernieuwde boekhoudapplicatie. De gegevens worden tussen de applicaties gesynchroniseerd.
De bèta-versie bestaat uit de boekhoudfunctionaliteiten waar je dagelijks en periodiek mee werkt in de praktijk. In de dienstverlening aan je klanten kun je de nieuwe applicatie gebruiken voor het inrichten, verwerken en controleren van de boekhouding en het verzorgen van de aangifte.
De vernieuwde boekhoudapplicatie bevat nog niet alle huidige functionaliteiten. Verzorg je ook de facturatie, betalingen of incasso's voor je klant? Dit kan nog niet met de nieuwe applicatie. Deze functionaliteit is voorlopig alleen beschikbaar in de SnelStart-desktopapplicatie.
Nee. Een selecte groep boekhouders en accountants werkt sinds september 2022 al met onze vernieuwde boekhoudfunctionaliteit. Hun feedback is gebruikt om de applicatie verder te ontwikkelen naar de volgende stap.
- Ontbrekende boekhoudfunctionaliteiten, zoals btw privégebruik en gebruikersbeheer (rollen en rechten).
- Aanpassingen voor zaken die aan het licht komen bij gebruik door een grotere groep gebruikers.
In de volgende fase gaan we aan de slag met de inkoop- en verkoopfunctionaliteit. Deze functionaliteiten ontwikkelen we in eerste instantie met een testgroep boekhouders en accountants. Zodra we zeker weten dat de functionaliteiten goed werken, schalen we op en voegen we de functionaliteiten toe aan de bèta-versie van de vernieuwde Accountant-applicatie. Wanneer alle functionaliteiten zijn toegevoegd en alles goed werkt, wordt de software op de markt gebracht.
SnelStart 23 is op dit moment alleen beschikbaar voor accountants en boekhouders. Op basis van hun feedback maken onze IT-developers aanpassingen en lossen ze gesignaleerde problemen op.
We laten je tijdig weten vanaf wanneer ondernemers gebruik kunnen maken van de vernieuwde online applicatie.
Nee, om aan een administratie te werken in SnelStart 23 moet de administratie online staan.
Voorlopig kun je SnelStart 12 gewoon blijven gebruiken.
De gegevens worden opgeslagen in één database. Daardoor maakt het niet uit in welke applicatie je werkt: SnelStart 12, de Web-omgeving of SnelStart 23. De gegevens worden tussen de applicaties gesynchroniseerd.
We staan voor je klaar
Vragen over onze vernieuwde software?
Aarzel niet om contact op te nemen, we helpen je graag. Bel onze klantenservice via (0222) 36 30 60 of mail naar klantenservice@snelstart.nl.