De administratie van je klanten sneller verwerken? En écht meer tijd overhouden om je klanten persoonlijk te helpen? Het is makkelijker dan je denkt met de slimme boekhoudfunctionaliteiten van SnelStart Accountant.
Ik wil een demo bekijken Probeer nu gratisEfficiënt samenwerken met je klanten bespaart je vele uren per maand. Je voert je werk relaxter uit en bedient je klanten beter. Wil jij ook meer doen met minder mensen in minder tijd?
Onze makkelijk te begrijpen, gebruiksvriendelijke software - voor zowel jou als je klanten - neemt je werk uit handen. Hiermee kun je uitgebreid boekhouden en samenwerken.
Verzet meer werk met minder tijd en mensen. En maak je werk leuker en makkelijker. Ervoor zorgen dat ook je klanten meer plezier in hun administratie krijgen? Het is eenvoudiger dan je denkt.
Met SnelStart Accountant hebben je klanten realtime inzicht. Ze maken daarnaast gebruik van een handige 'scan & herken'-app en een gratis mailbox.
Voor veel kantoren is digitalisering nog steeds een uitdaging. Toch is het belangrijk, want het zorgt ervoor dat je minder handmatig werk doet en juist meer advies kunt geven. Zo voeg je veel meer waarde toe voor je klanten.
Digitaliseren is eenvoudig met SnelStart. Je staat er niet alleen voor, wij helpen je hiermee. Je krijgt persoonlijk advies op maat, een gratis introductietraining én gratis coaching van een SnelStart-kantoor t.w.v. 300,-.
Accountant 47,50 per maand Probeer nu gratis |
|
---|---|
Functionaliteiten | |
Onbeperkt inkoopfacturen aanleveren via eigen mailbox |
|
Onbeperkt factureren |
|
Eenvoudige offertes maken |
|
Overzichtelijk financieel dashboard |
|
Onbeperkt bonnen scannen via app |
|
Onbeperkt aantal bankkoppelingen |
|
Onbeperkt bankafschriften inlezen |
|
Scan- & herkenfunctionaliteit |
|
Relaties en artikelen beheren |
|
Samenwerken met boekhouder |
|
Btw-verlegd factureren |
|
Relatiegegevens ophalen bij Handelsregister KVK |
|
Belastingmonitor |
|
Factureren binnen EU met buitenlandse btw |
|
Factuur kopiëren naar nieuwe- of creditfactuur |
|
Eenvoudige betalingsherinneringen |
|
Inzicht in factuurhistorie van relaties |
|
Kolommenbalans |
|
Facturen sturen met IDEAL betaallink |
|
Btw-aangifte in één klik |
|
ICP-aangifte in één klik |
|
Gegevens uitwisselen van en naar Excel |
|
Balans- en resultaatoverzicht |
|
Onbeperkt boekhouden |
|
Onbeperkt aantal artikel omzetgroepen |
|
Btw-verlegd factureren met G-rekening |
|
Meerdere verkoopsjablonen |
|
Kasboekingen maken |
|
Grootboekrekening koppelen aan inkoopfacturen |
|
Uitgebreide offertes maken |
|
Prijsafspraken instellen |
|
Werken met actieprijzen en staffelkorting |
|
Marge-artikelen factureren |
|
Abonnementen (periodiek) factureren |
|
Herinneringen en aanmaningen versturen met dossiervorming |
|
Overzicht van artikel- en betalingshistorie per relatie |
|
Transitorisch boeken |
|
Pakbonnen, bevestigingen en werkbonnen |
|
Werken met kostenplaatsen |
|
Meerdere periodes met elkaar vergelijken |
|
Orders kopiëren naar nieuwe- of creditorder |
|
Meerdere relaties in één keer factureren |
|
Verzamelfacturen per relatie |
|
Samengestelde artikelen (assembleren) |
|
Periodebalans |
|
Backorders |
|
Deelleveringen |
|
Order- en bestelhistorie per leverancier |
|
Inkoopwaarde en voorraadlijsten |
|
Financieel voorraadbeheer |
|
Inkopen |
|
Verkooporderbeheer |
|
Webshopkoppeling |
|
Pakketverzender |
|
Automatische besteladviezen |
|
Werken met barcodes |
|
Digitaal orderpicken |
|
Pick en bulklocaties |
|
Afmetingen en gewichten |
|
Bijlagen toevoegen aan boekingen |
|
Btw-aangifte berekenen en versturen |
|
Toegang tot de online administratie(s) van jouw klanten |
|
Online blokkeren van periodes ter controle met notificaties naar de klant |
|
Simpele uitwisseling van klantadministraties |
|
Door jou aangebrachte wijzigingen inzichtelijk voor je klant |
|
Klant- en leveranciersgegevens beheren |
|
Klantgegevens ophalen bij Handelsregister KVK |
|
Rapportages |
|
Factuur afdrukken en mailen |
|
Artikelbestand bijhouden |
|
Onbeperkt aantal artikelomzetgroepen |
|
Uitgebreid zoeken in boekingen |
|
Schermindeling (verkoop- en inkoopvenster) naar eigen voorkeur aanpasbaar |
|
Directe bankkoppeling maken met Rabobank, ING, ABN AMRO, Triodos, Knab of Regiobank |
|
Afschriften automatisch inlezen & boeken |
|
Incasso- en betaalbestanden naar jouw bank versturen |
|
Stamgegevens en overzichten naar Excel exporteren |
|
Gegevens importeren |
|
Offertes afdrukken / mailen |
|
Kopiëren naar creditnota's |
|
Extra velden aanmaken |
|
Prijs per extra online administratie p/m |
3,-
|
Prijs per extra gebruiker p/m |
6,-
|
Voor zowel jou als je klanten is boekhouden een fluitje van een cent met SnelStart Accountant. Onze software is makkelijk te begrijpen voor iedereen.
Wanneer je online samenwerkt met klanten, kun je de werkvoorraad monitoren in een overzichtelijk dashboard. Verder biedt SnelStart een dashboard voor ondernemers waarop ze inzicht krijgen in de liquiditeitspositie, openstaande posten, omzet- en resultaatontwikkeling.
Ook de kolommenbalans, periodebalans en periodevergelijking bieden een compleet zicht op de administratie.
SnelStart Accountant - Boekhouden is onderdeel van SnelStart Accountant. Wanneer je als boekhouder of accountant kiest voor de boekhoudsoftware van SnelStart, heb je alle functionaliteiten van SnelStart Accountant tot je beschikking. Denk aan de uitgebreide fiscale functionaliteiten, maar ook aan een handig klantoverzicht, dossierbeheer en het beheer van je kantoorgegevens.
Iedere ondernemer is anders. De ene levert zijn hele administratie bij je aan, terwijl de ander voor een groot deel zelf de boekhouding bijhoudt en jou inschakelt voor advies.
In SnelStart bepaal je samen met je klant hoe jullie de werkzaamheden verdelen. En voor elke klant is er een geschikt SnelStart-pakket.
SnelStart koppel je eenvoudig met software die jij en je klanten al gebruiken. Stel zelf samen wat je nodig hebt. En bespaar een hoop tijd door optimale automatisering van je werkprocessen.
Kies uit meer dan 300 koppelingen waarmee je realtime koppelt en veilig data uitwisselt. Bijvoorbeeld voor het samenstellen van rapportages of verwerken van een salarisrun.
“Met SnelStart hebben zowel ik als mijn klanten plezier in hun werk. Onder andere omdat je veel tijd bespaart. Je komt tot een heel efficiënte werkwijze.”
“Bonnen inkloppen, gegevens overnemen en steeds dezelfde handelingen uitvoeren vindt niemand echt leuk. Laat staan vier keer per jaar die kwartaalstress. Daarnaast heb ik relatief veel klantcontact en voer ik nu hele andere gesprekken dan vroeger. ”
“Ik vind het een heel fijn pakket. Het is duidelijk, je werkt makkelijk samen met klanten en er is een goede support. Ik zou het adviseren, SnelStart.”
Accountant - Boekhouden is onderdeel van SnelStart Accountant. Dit is een snelgroeiend platform dat boekhouders en accountants ondersteunt om hun werk sneller, makkelijker en beter te doen.
SnelStart Accountant ondersteunt op de meest uiteenlopende manieren. Van boekhoudsoftware tot fiscale en crm-functionaliteiten. En de mogelijkheden breiden steeds verder uit. Als je kiest voor boekhouden met SnelStart, heb je alle functionaliteiten van SnelStart Accountant tot je beschikking.
Naar SnelStart AccountantProbeer SnelStart Accountant 30 dagen gratis en maak gebruik van alle functies. Naast slimme boekhoudsoftware beschikt SnelStart Accountant onder meer over fiscale functionaliteiten, digitale dossiers, klantoverzicht en kantoorbeheer. De proeflicentie loopt automatisch af, je zit nergens aan vast. Na de proefperiode betaal je slechts 47,50 per maand.
Met een SnelStart Accountant-licentie kunnen klanten worden uitgenodigd om online samen te werken. Ook kunnen klanten die zelf een SnelStart-licentie hebben jou uitnodigen om online samen te werken. Als administratiekantoor krijg je kosteloos rechten, zodat je altijd bij de administratie van de klant kunt. De administratie is snel te vinden in het overzicht op het startscherm.
Lees hier hoe je stap voor stap een klant toevoegt voor online samenwerken.
Lees hier hoe je een klant mét een SnelStart-licentie toevoegt voor online samenwerken.
Lees hier hoe klanten jou kunnen toevoegen voor online samenwerken.
SnelStart Accountant is een veelzijdig pakket dat het werk voor jou als boekhouder of accountant op allerlei manieren makkelijker maakt. Denk aan slimme boekhoudsoftware en fiscale functionaliteiten. De kosten zijn 47,50 per maand. Je kunt eenvoudig gebruikers binnen het eigen kantoor toevoegen. De eerste 2 gebruikers zijn gratis, daarna zijn de kosten 6,- per extra gebruiker per maand.
Al vanaf 8,- per maand (excl. btw) kan een klant digitaal gegevens aanleveren. Jij houdt alle controle over de boekingen.
Vanaf 13,50 per maand (excl. btw) kan jouw klant ook zelf factureren en een deel van zijn boekhouding doen.
Je vindt een overzicht van alle pakketten en de kosten per pakket op deze pagina.
De klant krijgt een eigen licentie voor het pakket naar keuze.
SnelStart heeft verschillende pakketten voor jouw klanten, zodat je op een passende manier online kunt samenwerken. Wil je klant niets weten van de boekhouding, of houdt hij een heel deel zelf bij? Hier vind je een overzicht van alle pakketten en de kosten per pakket.
Al vanaf 8,- per maand (excl. btw) kan een klant digitaal gegevens aanleveren. Jij houdt alle controle over de boekingen.
Vanaf 12,50 per maand (excl. btw) kan jouw klant ook zelf factureren en een deel van zijn boekhouding doen.
De klant krijgt een eigen licentie voor het pakket naar keuze.
De accountant of boekhouder kan tijdens het aanmelden voor online samenwerken kiezen wie er betaalt: de ondernemer of het kantoor. De keuze wordt gemaakt in stap 3: wie ontvangt de factuur?
Er zijn veel kantoren die de pakketkosten verwerken in hun maandprijs, maar je kunt ook afspreken dat de klant de abonnementskosten betaalt.
De naam verklapt het al: SnelStart Web is de online versie van SnelStart. Web is overal te gebruiken. Via smartphone, tablet of mobiel log je overal ter wereld in.
SnelStart 12 is de desktopversie. Deze download je op je computer. De desktopversie is een stuk uitgebreider. Hierin kun je werken in online administraties, maar het programma zelf staat lokaal opgeslagen.
Alles wat jij in SnelStart 12 doet, wordt automatisch overgenomen in SnelStart Web. En andersom. Als accountant zal je merken dat jij meer in SnelStart 12 werkt, terwijl jouw klanten nagenoeg hun hele administratie in Web kunnen voeren. SnelStart Web is zeer toegankelijk. Ook ondernemers, die minder boekhoudkennis hebben, kunnen hier prima mee uit de voeten.
Hieronder een kort overzicht met functies welke jij in SnelStart Web of 12 kunt gebruiken.
Wat doe je in Web? | Wat doe je in SnelStart 12? |
Dashboard: verschillende overzichten, o.a. btw-status klanten, werkvoorraad | Gemakkelijk online samenwerken met je klanten |
Activa module: automatisch afschrijven bedrijfsmiddelen | Slimme en uitgebreide zoekmogelijkheden voor efficiënte controle |
Bulkverwerking inkoopfacturen o.b.v. OCR | Snel periodevergelijkingen en - balansen maken |
Balans- en resultaatoverzichten: handig om online bij de hand te hebben | Transitorisch boeken |
Eenvoudig gebruikers binnen eigen kantoor toevoegen |
Klanten uploaden gemakkelijk bonnetjes en inkoopfacturen in de SnelStart administratie. Dit kan door een foto van een bonnetje te maken met de SnelStart app of door digitale bestanden vanuit de computer of telefoon aan de SnelStart administratie toe te voegen.
Tijdens het uploaden van de bonnetjes en inkoopfacturen vindt op de achtergrond ons OCR (optical character recognition, oftewel optische tekenherkenning)-proces plaats. Alle bestanden doorlopen automatisch het OCR-proces tijdens het opladen. Alle herkende gegevens, zoals de leverancier en de bedragen, worden automatisch ingevuld in de administratie. Het administratie- en accountantskantoor hoeft het boekingsvoorstel alleen te controleren en waar nodig aan te vullen.
Tijdens het uploaden van de bonnetjes en inkoopfacturen vindt op de achtergrond voor ieder bestand automatisch ons OCR (optical character recognition, oftewel optische tekenherkenning)-proces plaats. Alle herkende gegevens, zoals de leverancier en de bedragen, worden automatisch ingevuld in de administratie.
Daarnaast geeft het programma bij iedere inkoop een omschrijving mee die je eventueel kunt aanpassen. In een omschrijving wordt door SnelStart automatisch de naam van de leverancier gebruikt.
Bij een nieuwe leverancier koppel je de eerste keer een grootboekrekening aan de inkoop. SnelStart onthoudt de koppeling tussen de omschrijving (waarin het programma automatisch de leverancier zet) en grootboekrekening. Bij een volgende boeking met een zelfde soort omschrijving laat SnelStart zien op welke grootboekrekening dit de vorige keren is geboekt.
Je kunt de grootboekrekening in zo’n voorkeursboeking zo nodig wijzigen, zodat het programma ‘leert’ op welke grootboekrekeningen je deze omschrijving wilt boeken. Na het geven van een akkoord op de boeking is de factuur of bon meteen ingeboekt.
De ondernemer kan bonnetjes of papieren facturen fotograferen met de app.
De Belastingdienst geeft aan dat je papieren bonnetjes of facturen mag inscannen en vervolgens niet hoeft te bewaren, mits duidelijk blijft dat dit de echte factuur of bon is.
Check of je klant voldoet aan alle eisen, je vindt informatie in dit artikel van de Belastingdienst.
De ondernemer kan via inOrde en inStap nooit zelf de btw-aangifte doen. Het administratie- of accountantskantoor doet dan de btw-aangifte.
Bij de overige pakketten kan de klant zelf de btw-aangifte doen. Je spreekt samen met de klant af wie wat doet in de administratie.
Door het pakket van de klant te koppelen aan andere software wordt de administratie meer geautomatiseerd: een bankkoppeling om in- en verkopen automatisch te verwerken, koppelingen met CRM-systemen of webshops. En alles sluit naadloos aan op de boekhouding in SnelStart.
Er zijn ook koppelingen specifiek voor accountants- en administratiekantoren, zoals Visionplanner.
Bekijk hier het overzicht met koppelingen die je kunt maken. Bij iedere koppeling vind je informatie over de applicatie, de website van de softwarepartner en contact informatie.
Je ziet het koppelingenoverzicht ook als je inlogt in je administratie.
Let op: Vanuit SnelStart kun je gratis gebruikmaken van koppelingen. Wel kan de partnerpartij een fee vragen voor het gebruik van zijn koppeling. Lees altijd goed de voorwaarden.
Visionplanner
Met Visionplanner stel je snel managementrapportages samen en heb je meer inzicht in de trends en financiële ontwikkeling van het bedrijf van je klant. Met de koppeling maak je eenvoudig een planning en begroting en vergelijk je de actuele stand en prognose. En dat alles natuurlijk volledig online. Een ideaal platform voor ondernemer en accountant. Snel, simpel en samen.
Lees meer over Visionplanner & SnelStart.
Nmbrs
Het verwerken van de salarisrun kan heel wat tijd in beslag nemen. Nmbrs helpt. Het handmatig overnemen van gegevens is niet nodig. Na het draaien van de salarisrun worden journaalposten met een druk op de knop op de juiste kostenplaats geboekt.
Lees meer over Nmbrs & SnelStart.
LoanStreet
Snel en eenvoudig een kredietaanvraag checken en aanvragen voor je klant doe je met LoanStreet. LoanStreet biedt toegang tot 17 aanbieders van financieringen, waaronder banken, crowdfunders, factoring-maatschappijen en leasemaatschappijen. Binnen enkele minuten kun je je klant adviseren over een financiering voor een investering.
Lees meer over LoanStreet & SnelStart.
Een administratie- of accountantskantoor kan per ondernemer maar één online administratie aanmelden. Als de ondernemer extra online administraties wil gebruiken, dan kan de ondernemer deze zelf aanmaken.
Elke extra online administratie kost 3,- per maand. In dit artikel lees je hoe je extra online administraties aanmaakt.
Wanneer je online wil samenwerken met je klant en je voor deze klant al meerdere administraties beheert, dan kun je voor de eerste administratie de klant uitnodigen om online samen te werken.
Elke volgende administratie geef je eerst vrij. Nadat je de administratie hebt vrijgegeven, kan de klant deze op naam zetten en toevoegen aan zijn of haar licentie. In dit artikel lees je hoe je dit doet.
Nee, dat is niet erg, maar dan kun je niet Online Samenwerken. Een wijziging naar SnelStart Accountant is zo gebeurd.
Wil je je oude licentie omzetten naar SnelStart Accountant? Neem dan contact op met accountant@snelstart.nl.
SnelStart Accountant is de naam van de SnelStart-software voor boekhouders en accountants. Dit is een snelgroeiend en allesomvattend platform, wat boekhouders en accountants op de meest uiteenlopende manieren helpt om sneller, slimmer en beter hun werk te doen.
SnelStart Accountant Boekhouden is de boekhoudsoftware binnen dit platform, SnelStart Fiscaal is de moderne aangiftesoftware. Als je kiest voor SnelStart Accountant (of een van de onderliggende onderdelen) mag je van alle functionaliteiten binnen het platform gebruikmaken.
Als je kiest voor SnelStart, sta je er niet alleen voor. Je krijgt persoonlijk advies op maat.
Weten wat SnelStart voor jouw kantoor kan betekenen? We helpen je graag. Bel met een van onze adviseurs via 0222 36 30 62, mail naar accountant@snelstart.nl of plan meteen zelf een belafspraak in: